Ya Rabb...Help us to be generous with kind words and compliments.Teach us never to ignore,never to hurt and never to take each other for granted.Engrave charity and compassion on our hearts.Amin...Assalammualaikum para bloggers dan pelawat-pelawat yg diRahmati Allah.Saya hanya Insan biasa yg banyak kekhilafan.Masih bertatih memperbaiki diri sendiri.Blog ini saya ciptakan sekadar mengingati diri saya sendiri,sebagai inspirasi untuk saya lebih mencintai Allah,mencintai Muhammad SAW Dan mencintai Islam Yg indah ini.Semoga kandungan blog ini memberi manfaat,kesedaran untuk diri saya sendiri khususnya.Dan sesungguhnya,saya hanya ingin berkongsi ilmu Dan kebaikan ... Fiisabilillah ...

Monday, July 9, 2012

Andai Ku Tahu..

“Kalau kita terjaga di tengah-tengah malam itu, ia sebenarnya satu anugerah dari Allah. Allah kirimkan malaikatNya mengejutkan kita supaya kita bangun beribadah kepada Allah. Sebagai tanda terima kasih kerana mengejutkan kita, paling malas pun, mintalah apa-apa (berdoa) walau sedikit (meskipun kita masih di tempat tidur) kepada Allah, kemudian tidurlah.
Kalau kita sedar, kemudian kita terus sambung tidur tanpa ucapkan apa-apa (contoh beristighfar, bertahmid dan sebagainya), kemudian malam kedua dan malam ketiga pun begitu juga, kita bimbang (kalau) malaikat tidak akan datang lagi mengejutkan kita.”

~ Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan. (via kamisayangquran)

...السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
Para pembaca yg diRahmati Allah..
Beberapa kejadian pelik (bagi diri saya €_€) saya alami ketika berada di tanah suci.Antaranya berkaitan dengan petikan Menteri Besar Kelantan di atas.Pelik bagi diri saya kerana biasanya saya terjaga dari tidur dengan bantuan jam alarm yg membingitkan telinga.Ketika berada di sana pula saya automatik terjaga antara jam 3.30 - 4.00 pagi dengan mudah sekali tanpa rasa malas apatah lagi mengantuk.Masyaallah...Allah SWT menunjukkan kebesaran Nya.Dan saya tidak putus-putus berdoa memohon agar saya akan terus 'dikunjungi' malaikat setiap malam.
Saya ingin terus bertahajud setiap malam,sujud padaNya memohon Keberkatan agar hidup bahagia dengan keredhaan Nya.Amin........

No comments: